Конспекти уроків

Тема: Книга не пряник, а дітей до себе манить. Лідія Повх                                «У  бібліотеці»
Мета: удосконалювати навички свідомого, виразного читання; активізувати читацьку пам’ять дітей; навчати слухати, відтворювати прочитане; розвивати увагу, спостережливість, монологічне мовлення,творчу літературну діяльність; продовжувати формування комунікативних компетенцій; виховувати любов до книг.
Обладнання:ілюстрації із зображенням різних бібліотек світу,презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку.
I.Організація класу.
Емоційний настрій на урок.
Покажіть мені долоньки. Покладіть на одну увагу,старанність,творчість.
А на другу я подарую вам терпіння та любов. А тепер обміняймося подарунками – торкнемось долоньками один одного.

Мовленнєва розминка.

1. Робота над скоромовкою
Я — малесенька Марина,
Посадила кущ калини.
Я росту і він росте —
Хто кого переросте?
2. Гра «Утвори слово»
— Першого разу прочитайте слова швидко, другого — швидко читайте лише перший склад кожного слова та утворюйте нове слово.
- Берег, ремесло, гиря, нянька. (Берегиня)
- Десять, решето, вода. (Дерево)
- Гаї, зелені, табір. (Газета)
- Диня, тисяча, насип. (Дитина)
- Батіг, ранок, банка. (Барабан)
- Магнітофон, лимон, народ. (Малина)

II. Перевірка домашнього завдання.
Виразне читання вірша Дмитра Павличка «Соняшник»
Вірш напамять.
Ілюстрації до вірша.

III. Актуалізація опорних знань.
Вікторина
1.     Де починається життя книги?(У друкарні)
2.     Як називається написана від руки книга?(Рукопис)
3.     Чого боїться книга?(Дощу,снігу,брудних рук.)
4.     Назвіть кабінет у школі,де видають книжку додому.(Бібліотека)
5.     У школі ти учень,а в бібліотеці?(Читач)
6.     Як називають читачів,які забувають повертати книжки?(Боржники)
7.     Куди письменник приносить рукопис?(У видавництво)
8.     Як називаються книжки,з яких можна дізнатися про все на світі?(Енциклопедія)
9.     Хто є засновником книгодрукування в Росії та на Україні?(І.Федоров)
     10.У якому місті І.Федорову встановлено памятник?(У Львові)

IV. Мотивація навчальної діяльності.
-         Коли була заснована перша бібліотека?(За часів Київської Русі)
-         Хто заснував першу бібліотеку?(Князь Ярослав Мудрий)
А чи знаєте ви,що означає слово бібліотека?
Слово бібліотека грецького походження й означає книгосховище.
Фізхвилинка.
V. Повідомлення теми і мети уроку.
    Сьогодні ми ознайомимось із віршем Лідії Повх «У бібліотеці». Дізнаємось,яку літературу можна взяти в шкільній бібліотеці,навчатимемось правильно вибирати книги за своїми інтересами,повторення правил поведінки в бібліотеці.

VI. Вивчення нового матеріалу.
Вступне слово вчителя.
    Бібліотеки відомі із сивої давнини. Для вас,діти,є тисячі різних бібліотек – всеукраїнські,обласні,міські,районні,сільські,шкільні.
    Книг на світі дуже багато. Але прочитати їх усі неможливо . Та й у цьому немає потреби. Для читання слід вибирати найкращі,найцікавіші, найпотрібніші. І допоможе вам у цьому бібліотекар.
-         Як звуть наших шкільних бібліотекарів?
Давайте згадаємо правила поведінки в бібліотеці.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В БІБЛІОТЕЦІ
· Заходячи до бібліотеки, треба привітатись з бібліотекарем.
· Коли просиш у бібліотекаря книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про слова ввічливості: "будь ласка" та "дякую".
· До бібліотекаря звертайся на ім'я по батькові.
· Якщо книжку тобі видали в читальному залі – тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку не вголос. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам’ятай, поруч є й інші читачі – їм твої репліки будуть заважати.
· Не треба приходити до бібліотеки з їжею.
· Бібліотека – не спортивний майданчик, не треба бігати, штовхатись, голосно розмовляти. Краще зверніть увагу на книжки. Ви можете взяти додому почитати 1-2 книги.
· Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".
Розповідь про життєвий шлях і творчий шлях Лідії  Повх.
     Лідія Петрівна Повх народилася 25 квітня 1961 року в селі Кушниця Іршацького  району Закарпатської області. Закінчила  філологічний факультет Ужгородського державного університету. Кандидат педагогічних наук,доцент ,відмінник освіти України. Автор багатьох поетичних збірок і наукових видань,понад 50 наукових публікацій у провідних фахових виданнях із педагогіки. Лауреат обласної літературної премії ім. Ф. Потушняка.
Опрацювання вірша Лідії Повх «У бібліотеці»
Зачитування листа.
-         Послухайте лист,що надійшов на нашу шкільну електронну пошту від одного мого знайомого хлопчика. Він пише про свою шкільну бібліотеку.
    « У нашій школі бібліотека – одне з найцікавіших місць . Учителі й учні часто заходять туди впродовж дня. І не тільки взяти потрібну книгу ,а й просто поспілкуватися. Поруч зі стелажами з книгами та журналами стоять столи,за якими ми на перервах і після уроків відпочиваємо ,ділимося новинами . Дехто тут просто готується до уроків.
      Щодо мене,то я часто відвідую бібліотеку ,бо люблю читати . Цим я завдячую нашій бібліотекарці Оксані Іванівні. Це чуйна,дбайлива жінка. Саме вона створила цей затишний куточок. Вона любить нас,постійно розповідає цікаві та повчальні історії ,про різноманітні книги. Оксана Іванівна вчить нас правильно читати і розуміти книги.
     Часто я беру додому почитати якийсь пригодницький роман або історичну повість. Нерідко читаю українську і зарубіжну класику. Читаю і намагаюсь зрозуміти глибинну ідею твору,як учить мене Оксана Іванівна. Ніколи не жалкую за проведеним над бібліотечною книгою часом.
     Як добре,що в нас є бібліотека,і що в ній працює така добра і щира жінка!»
Також роботу бібліотекаря допоможе вам зрозуміти вірш Лідії Повх «У бібліотеці»
    Хто є головною героїнею вірша?
Самостійне мовчазне читання вірша учнями
Словникова робота
Читання стовпчиків слів
Казка                   в інтернеті                       зазвичай
задач                   улюблений                       вмовкла
дячка                   велосипеди                      згодиться
сценку                 енциклопедію                  летючий

— Доберіть відповідні слова до поданих тлумачень.
- Служитель православної церкви, що допомагає священику під час богослужіння; псаломщик. (Дяк)
- Науковий довідник, що об’єднує найістотніші відомості з усіх галузей знань чи якої-небудь однієї галузі, розміщених в алфавітному або тематичному порядку. (Енциклопедія)
- Напівавтоматична дво - і триколісна машина, що рухається силою їздця, який натискує ногами на педалі. (Велосипед)
Повторне читання вірша «ланцюжком»
Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання
— Як звали бібліотекаря?
— Якою ви уявляєте Марію Петрівну?
— Як вона ставиться до юних читачів?
— Які книги цікавили дітей? Дайте відповідь словами вірша.
— Чим зацікавився найменший читач?
— Які слова у вірші повторюються?
Читання вірша за особами.
Робота за ілюстрацією
-         Що зображено на першому малюнку?
-         Які строки вірша відповідають змісту малюнку?
-         Що зображено на другому малюнку?
-         Чи відповідає він змісту вірша?
-         Що робив маленький хлопчик у вірші?
Фізхвилинка.
Хвилинка-цікавинка.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Дидактична гра за картками «Добери риму»

Добери рими до поданого вірша.

       Мав Сашко цікаву книжку,

         Кинув раз її під __________ .
         Де лежала бiдна книжка,

         Пробiгала сіра ____________.
         Стала мишка книжку гризти,

         Стала мишка книжку _________.
         Звідкись взявся їжачок,

         Він був весь із ___________.
         Він прогнав зубасту ___________,-

         Врятував нещасну ___________.
         Слава, слава їжачкові,
         Сором же кому?_____________.                
         Слова для довідок: ліжко,мишка,їсти,колючок,мишку,книжку,Сашкові.    
VІІI. Підсумок уроку.
Доповніть речення:
Мені зрозуміло…
Мені сподобалось..
Цікаво було дізнатись…
Важливим було…
-         Яке місце у вашому житті займає книга?
-         Чи записані ви до шкільної бібліотеки?
-         Які книжки ви зазвичай берете в бібліотеці?
IХ. Домашнє завдання.
Підготуватися до виразного читання вірша Лідії Повх «У бібліотеці» за особами(с.38-39,підручник)
Підготувати за прочитаним віршем сценку «У шкільній бібліотеці»

Дякую за увагу і плідну працю!








Комментариев нет:

Отправить комментарий